MEB: Öğretmen açığı 126 bin 317

Türkiye genelinde farklı branşlarda toplam 126 bin 137 öğretmen açığı var. Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer’in en son şubat ayında açıkladığı resmi rakamlara göre branşlardaki açıklar ve açıkların illere göre dağılımı bilgisi aşağıda açıklanmıştır.

 

Türkiye genelinde farklı branşlarda toplam 126 bin 137 öğretmen açığı var.

Buna göre 2012 KPSS eğitim bilimlerine giren aday sayısına göre yaklaşık 300 bin, 2010-2011 KPSS sonuçlarına göre  iset 264 bin 277 potansiyel öğretmen adayı var.

 

127 bin öğretmen açığının branşlara göre dağılımında ilk 10 öğretmenlik alanı

– Rehber öğretmen 19 bin 730

– Okul öncesi öğretmen 13 bin 122

– Beden eğitimi öğretmeni 10 bin 966

– Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmen ihtiyacı 8 bin 882

– İngilizce öğretmen ihtiyacı 8 bin 465

– Teknoloji Tasarım Öğretmeni ihtiyacı 8 bin 383

– Zihinsel Engelliler Sınıfı Öğretmeni 7 bin 129

– Sınıf Öğretmenliği 6 bin 726

– Türk Dili ve Edebiyatı öğretmeni ihtiyacı 6 bin 195

– Müzik öğretmeni ihtiyacı da 6 bin 19.

 

 

Bazı branşlarda öğretmen fazlası var

Bakan Dinçer’in verdiği bilgiye göre Japonca, Müzik (Klarnet), Sağlık, Teskstil, Matbaa, Müzik (Türk ve Batı Müziği Koro), İnşaat Terk/Yapı Tasarımı, Makine Tek/Makine Model, Makine Tek/Makine Ressamlığı, Motorlu Araçlar Teknooljisi, Makine Tek/Makine ve Kalıp, Metalurji Tek/Döküm, Fransızca, Metal Teknooljisi, Kimya/Kimya Teknooljisi, Konaklama ve Seyahat Hizmetleri, Biyoloji ve Fizik branşlarında ise öğretmen fazlalılığı var.

 

En büyük açık İstanbul ve Şanlıurfa’da

Bakan Dinçer öğretmen açığının illere göre dağılımını da verdi. Buna göre en büyük öğretmen açığı 21 bin 161 öğretmen ile İstanbul’da bulunuyor. Şanlıurfa’da öğretmen açığı 6 bin 490, Bursa’da öğretmen açığı 3 bin 899, Gaziantep’te öğretmen açığı 3 bin 828, İzmir’de öğretmen açığı 3 bin 615, Konya’da öğretmen açığı 3 bin 605, Hatay’da öğretmen açığı 3 bin 592, Kocaeli’nde öğretmen açığı 3 bin 407, Adana’da öğretmen açığı 3 bin 292, Ankara’da öğretmen açığı 2 bin 653 olarak gösteriliyor.

 

4+4+4 Sisteminin öğretmenlik atamalarına etkisi ne olacak?

4+4+4 kapsamında okullardaki yabancı dil eğitiminin ilkokul 2’inci sınıfa indirilmesiyle bu derslere sınıf öğretmenleri yerine yabancı dil öğretmenlerinin girecek olmasıyla yabancı dil branşına ilişkin öğretmen açığı biraz daha artacak ve atamaların bu yönde ağırlık kazanmasına neden olacak.

Öte yandan seçmeli ders olarak Meclis’te yasalaşan Hazreti Peygamberin Hayatı ve Kur’an-ı Kerim derslerine Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerinin girmesiyle bu alanda da öğretmen açığı artacak.

Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersinin de seçmeli ders olarak verilmeye başlanmasıyla birlikte bu alanda da öğretmen açığının giderilmesi için çalışma yapılacak. Böylelikle Ağustos ayında yapılacak olan 40 bin öğretmen atamasında en çok hangi alanda öğretmen ataması yapılacağı konusunda seçmeli derslerin varlığı belirleyici olacak. Ayrıca Milli Eğitim Bakanlığı’nın öğretmen açığını tamamen kapatmak için yol haritası çizdiği öğrenildi. Buna göre branşlardaki öğretmen açığı tek tek belirlenerek 4 yıllık plan dahilinde tamamen kapatılacak.

 

Kısa adres:

Yorum eklemek için kullanıcı girişi yapmanız gerekmektedir. Giriş